2009. november 30., hétfő

A tanítást-tanulást segítő eszközrendszer elemei, melyek használatával a várt eredmények bekövetkeznek

Az eszközrendszer közvetlen célja, hogy a frontális oktatásszervezést és a zömmel lexikális ismeretközlő eljárásokat felváltsa a kompetencia/képességalapú, tevékenységközpontú módszertan

Mit tegyen az iskola?

- Gyakorlatias feladatok minden tantárgyban, melyek valódi problémák és helyzetek megoldására irányulnak
- Gondolkodás, problémamegoldás fejlesztése
- Tevékenységközpontú módszerek alkalmazása
- A tanulók egyéni különbségeinek hatékony kezelése
- A tananyag iránti érdeklődés, motiváció felkeltése
- Az „iskolába kívülről behozott” előzetes tudás felhasználása
- A DIFER mérés és a kompetenciamérés eredményei alapján készítse el a tanulók egyéni fejlesztési tervét, határozza meg a fejlesztendő területeket

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése